СТЕМ-тиждень. Як це було

25.04.2025

Наш заклад освіти долучився до Всеукраїнського фестивалю “STEM-весна 2025”! З 21.04 по 25.04.2025р. на здобувачів освіти нашого навчального закладу чекали дивовижний світ експериментів, розгадки таємниць природних явищ і навколишніх процесів, захопливі мандрівки найпотаємнішими куточками нашої планети. Активності, що відбувалися, допомагали краще зрозуміти закони природи та, сподіваємось, мотивувати до вивчення природничих наук, математики, інформатики, технологій, робототехніки.

Наш заклад офіційно зареєстровано на мапі Європейської STEM-спільноти та затверджено допис про STEM-події у Черкаській спеціалізованій школі №28 ім. Т.Г.Шевченка.

ДЕНЬ 1. Учителі Коваленко І.П., Кальченко В.І., Присяжнюк Т.Ю. разом зі своїми школярами провели низку заходів та STEM-досліджень.

Учні 7-А класу виконали місію "На крилах STEM" та дослідили властивості піску "What is sand made of?"

Школярі 6-Б класу на уроці математики конструювали ФЛЕКС-моделі

А учні 8-А класу створювали кольоровий вулкан з лимону, соди та барвника

Продовжуємо досліджувати та креативити!

ДЕНЬ 2. День STEM-LAB відзначився тим, що учителі Васильченко С.Є., Леонова В.Л., Нестеренко П.І., Пишна Н.В. зі своїми вихованцями досліджували та вивчали:

5А - Виготовляли та досліджували модель дихальної системи людського організму з підручних матеріалів

10В - Вивчали досвід легендарного, ідейного натхненника STEM-освіти Леонардо да Вінчі, працювали над створенням його моделей винаходів : парашутів, машинок, що рухаються завдяки законам фізики, але без палива, повітряні кулі

10Б - створювали моделі для змагань з робототехніки на 3D принтері

7Б та 7В - провели вікторину QUIZ-фізика та перевірили своїї знання всесвітніх законів фізики та уміння їх застосовувати у побутових моделях.

Натхненні і радісні рухаємося далі!

В рамках STEM-тижня учні 10-В класу продовжують вивчати винаходи Леонардо да Вінчі. Коваленко А; Ковбасенко О; Гончаренко А; Ліванісова Я; розробили власну інженерно-математичний проєкт: Механічна модель турніка. Конструкція включає ручний механізм, який передає обертальний момент на вісь через важелі. Такий підхід ілюструє принцип важеля і демонструє застосування моделі обертового тіла.

ДЕНЬ 3. Уже вся школа досліджує, моделює, шукає інженерні рішення... Таки "запалили вогники пізнання"

Учителі Таран T.Г., Бабенко Ю.Ф., Шльончак Н.Б., Вакацієнко Н.Б., Ложка Л.П., Валебна В.С., Леонова В.Л., Чаун Л.А., Присяжнюк Т.Ю., Філімонов С.О., Олійник В.С. зі своїми вихованцями:

  • змагалися на роботах, влаштувавши РОБО-перегони,
  • з учнями 11-Б та 10-А класів створювали Ейфелеву вежу із зубочисток та маршмелоу,
  • 10-В досліджували математичну модель турніка,
  • а учні 5-Б класу власноруч створили модель логотипу нашої школи та надрукували такі моделі на 3D принтері. Ці логотипи передамо на фронт для наших захисників,
  • а наймолодші дослідники початкових класів створили та дослідили Бульбашки LolliPop...

Натхненні та зацікавлені моделюванням рухаємось до наступного дня.

Учні 9-А класу в рамках STEM тижня Кривенька Яна і Нелен Аня провели чарівну подорож по виставці математичних обʼємних моделей та математичної кафедри винаходів для учнів 5-7 класів. Учні ознайомилися з принципами роботи телефона, колеса огляду, моделі спортсмена на турніку і такими іншими. Це дозволило учням краще засвоїти фізичні та математичні принципи роботи різних винаходів.

Учні 9-А класу в рамках STEM тижня працювали над творчим проєктом: «Мій топ-12 винаходів людства».

  • • Познайомилися з першою версією парового двигуна;
  • • Розглянули найважливіший винахід, що змінив людство - колесо;
  • • Компас створений з магнетиту - природно намагніченого залізняку;
  • • Винахід що змінив свідомість – друкарський верстат;
  • •Фундамент фантастичним відкриттям: компʼютер та інтернет;
  • • Телебачення, яке також було одним з найбільших винаходів, яке розвивалось від механічної до електронного, кольорової, цифрової, розумної та тепер тривимірної версії

ДЕНЬ 4. У межах фестивалю учителі та учні нашої школи:

  • представили свої STEM-проєкти на виставці;
  • учні 10-А та 9-А класів провели майстеркласи з виготовлення NINDJA-іграшок та створення веселки,
  • на уроках математики 6А та 6В використовували елементи LEGO,
  • 9-ти класники дискутували про ТОП-12 винаходів людства та виконували мейкерські проєкти , а ще приймали почесних гостей з м. Херсона

Матеріали про цей насичений день та захід не вмістяться в одному дописі. Тому, переходимо до наступного дня STEM- фестивалю.

ДЕНЬ 5.

Презентували STEM-експонати на виставці.

  • Учні 10-В науроці математики розробляли модель оглядового колеса
  • Старшокласники 9-А провели майстер-клас "Математичні об'ємні моделі".
  • 7-Г створювали модель мосту Леонардо да Вінчі та підвісного мосту.
  • А у 8-В класі створили кілька видів голографічних екранів.

Поділитися: